Σύλλογοι
  • Εγγραφή

Frontpage

Η εικόνα ίσως περιέχει: φυτό, φρούτο, υπαίθριες δραστηριότητες και φαγητό

Πριν λίγες μέρες είδα στην ομάδα του Λάλα, ένα χαρτοκιβώτιο με πετροκέρασα από το Λάλα.

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και φαγητόΡώτησα αν υπάρχουν στην Αθήνα ή εάν τα προμηθεύει κάποιος να μου στείλει με κούριερ! Ο κύριος που τα είχε αναρτήσει, μου πρότεινε να πάω στο Παγκράτι να μου δώσει, τον ευχαρίστησα για την προσφορά του αλλά εγώ ήθελα να αγοράσω για να βοηθήσω κατά κάποιο τρόπο και τους συμπατριώτες παραγωγούς!

Έχω φίλους εκεί του είπα, που θα προθυμοποιηθούν..., αλλά δεν θέλω να τους αγγαρέψω.

Δεν πρόκανα να τελειώσω την φράση και να σου βγήκε ένας φίλος, συνοδοιπόρος στον σύλλογο «Ωλονό», ο Τάσος Καραμέρος, γνωστός για τις πλούσιες δραστηριότητές του στο Λάλα αλλά και ευρύτερα στην Ορεινή Ηλεία.

Ο Τάσος εκεί, έθιξε ένα πολύ σημαντικό ζήτημα: «ότι δεν αξιοποιούμε την παραγωγή του κερασιού και δεν μπορεί να τα προμηθευτή στην Αθήνα κάποιος ενδιαφερόμενος αλλά και στο Λάλα πολλές φορές είναι δυσεύρετα για τους περαστικούς. Μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού όσοι έβγαλαν έστω ένα μεροκάματο από τα κεράσια φέτος στο χωριό παρότι στο Super Market κεράσια άλλων περιοχών πωλούνται 5 και 6 ευρώ το κιλό και θα πρέπει να προβληματιστούμε εδώ στο χωριό».

Έγραψε πολλά ο Τάσος και για την αφεντιά μου που με συγκίνησαν

και δεν μπορούσα να συνεχίσω να γράφω.

Με σύστησε με τα καλύτερα λόγια στους συμπατριώτες τους Λαλαίους.

Στην συνέχεια, πήγε μάζεψε κεράσια από τις κερασιές του, δύο κιβώτια παρακαλώ που θα ξεπερνούσαν τα 10 κιλά. Τα πήγε στον Πύργο χθες και σήμερα το πρωί τα παρέλαβα. Είναι πεντανόστιμα κεράσια χωρίς φάρμακα και ραντίσματα που λόγο και της ιδιαίτερης κατάστασης που περνάω αυτό τον καιρό, ήταν βάλσαμο και θα βοηθήσουν…, μαζί και την ψυχολογία μου.

Πήγα ένα κιβώτιο στις μικρές μου, να δοκιμάσουν άλλα κεράσια όχι σαν και αυτά που ήξεραν όπου η πιο μικρή, η Αγάπη, τα «τσάκισε»!

Να είσαι καλά Τάσο μου, την κίνησή σου αυτή δεν θα το ξεχάσω ποτέ.

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, υπαίθριες δραστηριότητες και φαγητό

https://www.facebook.com/groups/30419042132/10156968892132133/?comment_id=10156969026967133&reply_comment_id=10156969239392133&notif_id=1591017050349907&notif_t=group_comment_mentio

Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανός και υπαίθριες δραστηριότητεςΗ αλωνιστική μηχανή, είναι από τα πιο σημαντικά βιομηχανικά εργαλεία των γεωργών.

Έκανε την εμφάνισή της στην Ευρώπη στις αρχές του 20ου αιώνα, όμως στην Ελλάδα άργησε, ήλθε αργότερα, τρεις δεκαετίες περίπου.Η εικόνα ίσως περιέχει: λωρίδες, ουρανός, δέντρο και υπαίθριες δραστηριότητες

Ήταν το αγροτικό εργαλείο που βοηθούσε πολύ στο να διαχωρίσει ο καρπός (σιτάρι κριθάρι βρώμη) από το άχυρο και αργότερα επεκτάθηκε και στο καλαμπόκι, φασόλι, φακές, ρεβύθια κ.λπ.


Δείτε το τραγούδι και ΕΔΩ 

Όταν ένας άνθρωπος επιμένει να τραγουδήσει εκτός συναγωνισμού το ίδιο τραγούδι και σε δύο διαγωνισμούς δημοτικού τραγουδιού, αυτό κάτι θα σημαίνει.

Η πρώτη προσπάθεια του  Άγγελου Μαρκόπουλου (όπως θα δείτε και στα βίντεο) ήταν το 2010 στην Κάπελη και η δεύτερη πέρσι το 2019 στο Κούμανι. Τον έχω ξανά-καταγράψει να τραγουδάει στις εξορμήσεις των Γιαρμεναίων (ενδιάμεσα σε αυτά τα έτη) στο δικό μας ποτάμι τον Ομηρικό Σελλήει όπως το λέμε τελευταία. Δεν θα εκφέρω άποψη ούτε είναι δική μου δουλειά αν είναι ή δεν είναι δικά μας τα τραγούδια αφού όπως λέει ο  Άγγελος τα κατέγραψε στην Μποκοβίνα η Δώρα Στράτου, η ιδρύτρια του ομώνυμου συγκροτήματος Ελληνικών Χορών.

Δείτε το τραγούδι και ΕΔΩ

Περισσότερο όμως από τα τραγούδια θα ήθελα να σας γνωρίσω αυτόν τον παρεξηγημένο τύπο, τον συμπατριώτη μου τον Άγγελο από την Γιάρμενα που όπως η ζωή μας έχει διδάξει, «ουδείς προφήτης στον τόπο του».

 Ο Άγγελος είναι ο πρώτος από όλους μας που «οσμίστηκε» την μεγάλη μάστιγα της καταστροφής του δάσους που είχε ως κίνητρο το εμπόριο ξυλείας. Αντιλήφθηκε τα τεράστια κέρδη που αποκομίζουν οι έμποροι αλλά και οι μόνιμοι κάτοικοι, οι δικοί μας που συνεργάζονται μαζί τους. Ανακάλυψε τότε ότι, τα φορτηγά που μετέφεραν την ξυλεία, φαίνονταν νόμιμα στους δρόμους αφού έφεραν τιμολόγια από την Στερεά Ελλάδα. Φρόντισε να μοιράσει τότε με δικά του έξοδα, κινητά τηλέφωνα στους τσοπάνηδες της Φολόης αλλά όλο το τότε σύστημα των αρχών, (αστυνομία, δασαρχείο, δήμος) ήταν «λιγδωμένο»!

Δείτε το βίντεο και ΕΔΩ

Προσοχή! Όχι για «καθώς πρέπει...», και με την παραμικρή διαμαρτυρία, το βίντεο θα κατέβει ασυζητητί.

Σκοπός μας δεν είναι να μειώσουμε κανέναν, γλέντι ήταν μεταξύ μας, στο σπίτι μας - χωριό μας και όλοι λίγο πολύ τα είχαμε «τσούξει».

Δεν συμφωνούμε με τις σαμπάνιες τα άνθη και τις φιγούρες αλλά αυτήν την ώρα όλα επιτρέπονται.

«Όπου πατώ το πόδι μου και ρίχνω την ματιά μου, μεγάλος ντόρος γίνεται γύρω από το όνομά μου…».

Ποιος δεν είχε ακούσει αυτούς τους στίχους (του Τσαουσάκη) που τους έλεγε στα ΚΤΕΛ του Πύργου ο Αντωνάλ, ο μπάρμπας του Νιόνιου που χορεύει εδώ.

Οκτώ ώρες βίντεο εκείνο το βράδυ με τις γυφτοπούλες να μπαινοβγαίνουν στο πλάνο και στο τέλος να, ήλθε η δικαίωση. Αυτό θα πει αυθεντική λαογραφία. Η ζωή μας όλη!

Χαμός..., όταν ο Νιόνιος και η παρέα του βγήκαν στην πίστα. Το πλάνο χάθηκε ανάμεσα στα κορμιά της νεολαίας που κύκλωσε την πίστα και χειροκροτούσε αδιάκοπα. Προκάνουμε μόνον λίγες ανεπανάληπτες στιγμές όταν ανεβάσαμε την κάμερα με κοντάρι επάνω από τα κεφάλια των θεατών.

Χόρεψαν εκατό νοματαίοι στο γλέντι αλλά σε κανέναν όμως δεν σηκώθηκαν να τον χειροκροτούν οι νιές.

Το στιλ και η αρχοντιά στο μεγαλείο τους.

Οι σαμπάνιες να ρέουν και ο Νιόνιος αντί για το ποτήρι να βουτάει την μπουκάλα από τον Παυλάκο, να ρουφάει και παράλληλα να χαιρετάει.

Αν και στην αρχή τους δυσκόλευε η ισορροπία όταν ο καλλιτέχνης Fragiskos Tzano είπε: «σάξε το τρίφυλλο του παπά», σάξανε… και ήλθε η αποθέωση με το «πούτανε και πούτανε και καρά πούτανε».

Απολαύστετο…

Καταγραφή Ηλίας Τουτούνης

Μια από τις γνώσεις, που είχαν οι πρακτικοί ή εμπειρικοί γιατροί στα χωριά, ήταν και η αντιμετώπιση του στραμπουλήγματος και του σπασίματος των οστών και κυρίως των άκρων (χέρια – πόδια). Αρκετές φορές και απροειδοποίητα, στους εμπειρικούς γιατρούς, κατέφθαναν όχι άνθρωποι που είχαν πάθει στραμπούληγμα ή σπάσιμο, αλλά ακόμη και τα οικόσιτα ζώα τους. Με την πρώτη ψηλάφηση ο πρακτικός γιατρός, χάρις στην εμπειρία του, καταλάβαινε την πάθηση του ασθενούς και προέβαινε στην ανάλογη αντιμετώπιση και θεραπεία.

Πάντοτε οι πρακτικοί είχαν και βοηθό κατά την επέμβαση. Αρχικά, μετά την διάγνωση έπαιρνε τ’ ανάλογα υλικά, όπως ζεστό νερό και χειροποίητο ντόπιο σαπούνι. Πριν κάνει οτιδήποτε στο πονεμένο άκρο (χέρι ή πόδι) στην αρχή το έπλενε με σαπούνι και ζεστό νερό και μετά τράβαγε τα δάκτυλα με την σειρά για να πάρει το νεύρο την κανονική του θέση. Μετά τέντωνε το χέρι ή το πόδι που είχε πρόβλημα και τραβώντας αυτό από το άκρο, προσπαθούσε με τη ιδιαίτερη γνώση του να το τραβήξει κατάλληλα, ώστε να έλθει στην κανονική του θέση. Οι ασθενείς τότε επειδή δεν υπήρχαν ναρκωτικές ενέσεις, βέλαζαν από τους πόνους, Μετά έπαιρνε τα υλικά που είχε φέρει ο βοηθός του και ήσαν κρεμμύδι ξερό στουμπισμένο πολύ καλά, κοζά (μαλλί γίδας ή τραγόμαλλο), αλάτι τριμμένο, ασπράδι από βρασμένο σφικτό αυγό, τριμμένο σαπούνι και μούργα από λάδι. Πολλοί εκ των πρακτικών γιατρών χρησιμοποιούσαν και βαλσαμόλαδο. Όλα αυτά μαζί τα ανακάτευε αρκετά μέχρι να γίνουν κρέμα. Στην συνέχεια το μίγμα αυτό το τοποθετούσε επάνω στον αστράγαλο που ήταν το στραμπούληγμα ή το σπάσιμο. Αυτό το μίγμα γινόταν ένα με το μέρος του σπασίματος και μετά το έδενε με πανί και μετά με νάρθηκα, μέχρι να θρέψει.

Κεντρική Σελίδα

Ο Τόπος μας

Παράδοση

Πολυμέσα

Ιστορία

Στατιστικά Μετρητές

Χρήστες
247
Άρθρα
1094
Εμφανίσεις Άρθρων
18960187

Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 209 επισκέπτες και κανένα μέλος

S5 Box

Login

Register

Δημοφιλή άρθρα