Οδικά μνημεία της παλαιάς εθνικής οδού Πατρών – Τριπόλεως
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ Αθήνα 6.07.2021
ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ Αρ. Πρωτ.: 129
ΕΡΥΜΑΝΘΟΥ - ΦΟΛΟΗΣ O «ΩΛΟΝΟΣ»
Πολεμιστών 6Α 16452
Αργυρούπολη Αθήνα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: Οδικά μνημεία της παλαιάς εθνικής οδού Πατρών – Τριπόλεως
Ο Σύλλογος Προστασίας της Φύσης και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς Ερυμάνθου - Φολόης ο «ΩΛΟΝΟΣ» αφού πρώτα εντόπισε μερικά σημεία (απομεινάρια) της παλαιάς εθνικής οδού Πατρών - Τριπόλεως που βρίσκονται σε τοποθεσίες της δικαιοδοσίας του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, ζητά προς τις αρμόδιες υπηρεσίες αυτά τα εναπομείναντα σημεία του δρόμου να οριοθετηθούν, να συντηρηθούν και να χαρακτηρισθούν ως διατηρητέα οδικά μνημεία.
«Άλλος φόνος εν Ηλεία», Γιάρμενα 1909
ΝΕΟΛΟΓΟΣ ΠΑΤΡΩΝ 18-2-1909
Παρά τον εν Πύργω ανταποκριτού μας λάβομεν χθες το εξής τηλεγράφημα:
Τηλεγραφικώς ανηγγέλθη εκ Κούμανι του Δήμου Λαμπείας εις τας ενταύθα αρχάς άλλος φόνος διαπραχθείς στο χωριό Γιάρμενα του Δήμου τούτου.
Δύο αδελφοί, οι Βασίλειος και Ανδρέας Δημόπουλος έχοντες προηγούμενας αφορμάς με τον συγχ;ώριων των Διονύσιον Θεοφιλόπουλον περιήλθαν μετά αυτού εις συμπλοκήν, καθ’ ην οι δύο αδελφοί εξαγάγοντες μαχαίρας έπληξαν θανατηφόρως τον αντίπαλον αυτών.
Υγ. Ευχαριστούμε τον φίλο που ξεφυλλίζει τον «Νεολόγο Πατρών».
ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΒΟΤΑΝΩΝ ΣΤΟΝ ΕΡΥΜΑΝΘΟ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ Αθήνα 25.06.2021
ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ Αρ. Πρωτ.: 127
ΕΡΥΜΑΝΘΟΥ - ΦΟΛΟΗΣ O «ΩΛΟΝΟΣ»
Πολεμιστών 6Α 16452
Αργυρούπολη Αθήνα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Θέμα: "ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΒΟΤΑΝΩΝ ΣΤΟΝ ΕΡΥΜΑΝΘΟ"
Ο Σύλλογος Προστασίας της Φύσης και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς Ερυμάνθου Φολόης ο «ΩΛΟΝΟΣ», κάνει γνωστό στους πολίτες και στην πολιτεία ότι, η παράνομη συλλογή αρωματικών φυτών και βοτάνων, έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις σε όλη τη χώρα και σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως στον Ερύμανθο (Ωλονό), όπου αυτές τις ημέρες γίνεται συστηματική επιδρομή, από επαγγελματίες συλλέκτες, που τα προορίζουν για εμπόριο.
ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟΥΣΙΑΣ, ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΗ ΓΙΑΝΝΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΛΙΚΑΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΟΥΛΙΑ ΑΝΤΡΩΝΙΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ "ΩΛΟΝΟΣ".
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗ ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΗ ΓΙΑΝΝΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΛΙΚΑΡΙΩΝ ΤΟΥ ΠΟΥ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΘΗΚΑΝ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΣΑΡΟΥ ΑΝΤΡΩΝΙΟΥ ΗΛΕΙΑΣ, ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 13.06.2021
ΟΜΙΛΗΤΗΣ: Ηλίας Τουτούνης, Αντιπρόεδρος του συλλόγου «Ωλονός».
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ: Βάσω Χαριτοπούλου, μέλος του συλλόγου «Ωλονός».
ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΑΝΙΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΝ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΛΙΔΑΣ…!
Έρευνα καταγραφή Ηλίας Τουτούνης
Το χάνι, είναι λέξη με περσική προέλευση και υποδηλώνει χώρο προσωρινής διαμονής (πανδοχείο), ο οποίος βρισκόταν σε λειτουργικά σημεία οδικών αρτηριών με εμπορική, στρατηγική ή άλλου είδους σημασία. Ο θεσμός έχει τις ρίζες του στο περσικό επικοινωνιακό σύστημα της περιόδου των Αχαιμενιδών (Avahana). Αργότερα, ήσαν οι πρόδρομοι των μουσουλμανικών χανιών συναντώνται κατά την αρχαία ελληνική περίοδο, που διατηρούνται σε ακμή και κατά τα βυζαντινά χρόνια.
Τα χάνια, ήταν φτιαγμένα σε κάποια επιλεγμένα συγκεκριμένα σημεία ενός δρόμου, για να καλύπτουν τις απαιτούμενες ανάγκες των μετακινουμένων και των υποζυγίων τους, σε προσωρινή ανάπαυση, σίτιση, διασκέδαση, πολλές φορές εμπορικές συναλλαγές διανυκτέρευση, συνοικέσια και ιδίως ασφάλεια. Συνήθως τα χάνια ήσαν τοποθετημένα σε διάφορα επιλεγμένα σημεία, μακριά από κατοικημένους χώρους, σε εμπορικές αρτηρίες και ιδίως κοντά σε γεφύρια ή περάσματα ποταμών, σε στενά περάσματα βουνών, σε διάσελα, σε μεμονωμένες πηγές περασμάτων και σε σημεία στρατηγικής σημασίας.
Στις Ελληνικές περιοχές τα χάνια ακολούθησαν, σε γενικές γραμμές, την εξελικτική πορεία στον ευρύτερο χώρο του Οθωμανικού κράτους. Ο θεσμός αναπτύχθηκε διαφορετικά, από τόπο σε τόπο, ανάλογα με τον βαθμό της οικονομικής ανάπτυξης. Κατά την τουρκοκρατία τα χάνια αναπτύχθηκαν και πολλαπλασιάστηκαν για να καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες των ταξιδιωτών και των εμπόρων.