Αν και δεν συνηθίζω να σχολιάζω στις ιστοσελίδες, θέλω να δώσω μερικές απαιτούμενες απαντήσεις, στους αγαπητούς αναγνώστες της ιστοσελίδας antroni.gr. Κατ' αρχήν θέλω να ευχαριστήσω τους χιλιάδες γνωστούς και άγνωστους αναγνώστες των εκάστοτε άρθρων που δημοσιεύω, για τα καλά τους λόγια που μου εκφράζουν.
Επίσης θέλω να διευκρινίσω, επειδή κατ' επανάληψη δέχομαι ανελέητες επιθέσεις από ορισμένους πατριώτες μας, ποτέ δεν έχω δημοσιεύσει ούτε ένα σχόλιο ή άρθρο ανώνυμο. Σκοπός μου, είναι να καταγράψω την ιστορία και την λαογραφία του τόπου μας, όσον το δυνατόν καλλίτερα. Ίσως κατά καιρούς να μου έχουν διοχετευθεί, λάθος ή παραποιημένες πληροφορίες, δεν καταδικάζω κανέναν, διότι έτσι το έμαθαν και τοιουτοτρόπως το μεταδίδουν. Δεν είναι δική μου δουλειά να αξιολογήσω κανέναν, δουλειά μου είναι να καταγράψω και να τα στείλω στο Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών. Εκεί υπάρχουν ειδικευμένοι επιστήμονες, που έχουν την δυνατότητα να τα καταχωρίσουν και να τα αξιολογήσουν κατάλληλα.
Πριν ενάμιση χρόνο σε συνεργασία με τον κ. Παπαντωνόπουλο Κώστα, εκδώσαμε το βιβλίο «Γιάννης και Γιώργης Γιαννιάς- Οι Σταυραετοί του Ωλενού». Για αυτό το βιβλίο δεχθήκαμε σφοδρή επίθεση, αναφέροντας ότι είμαστε ιστορικολογούντες στον γάμο του Καραγκιόζη, κ.ά., από τον πατριώτη μας κ. Σωτηρόπουλο Σωτήριο, που υπογράφει το εν λόγο άρθρο. Εγώ προσωπικά, του ζητώ να μας επισημάνει τα σημεία των λαθών, να μας διορθώσει τεκμηριωμένα, δίνοντας στην δημοσιότητα τα λάθη και τις αναλήθειες μας. Εμείς δεν ζούσαμε εκείνη την εποχή, για να έχουμε την ακριβή εικόνα. Αν αναλογιστούμε σήμερα να γινότανε κάποιο απλό ατύχημα, ας πούμε ένα απλό τρακάρισμα αυτοκινήτων και να ζητήσουμε από τους αυτόπτες μάρτυρες να μας δώσουν ξεχωριστά μια εξήγηση, στο τέλος θα ανακαλύψουμε, ότι ο καθένας από αυτούς θα έχει διαφορετική άποψη. Μετά από διακόσια χρόνια, από τα γεγονότα που διαδραματίσθηκαν εκείνη την εποχή, κατά πόσο ποσοστό μπορούμε να είμαστε σίγουροι εκατό τοις εκατό; Μην ξεχνάμε ότι ο Χρυσανθόπουλος Φώτιος ή Φωτάκος, που έζησε την επανάσταση του 1821, έχει γράψει, ότι η Μάχη με τον Γιώργη Γιαννιά, έγινε στην Κάψα Αρκαδίας
Για αυτόν τον λόγο εμείς, λόγω εξάντλησης του βιβλίου, ετοιμαζόμαστε να το επανεκδώσουμε. Παρακαλούμε όποιος έχει τεκμηριωμένες πληροφορίες και επιθυμεί να βοηθήσει, μπορεί να μας ενημερώσει για να πραγματοποιήσουμε μια πιο εμπεριστατωμένη εργασία.
Ακόμη θέλω να σας διαβεβαιώσω, ότι το βιβλίο το εκδώσαμε με δικά μας χρήματα και όχι με τον ιδρώτα του Ελληνικού Λαού. Επίσης όσον αφορά την εορτή για την επέτειο της Μάχης του Κατσαρού, τα έξοδα τα πλήρωσαν από την τσέπη τους μέλη του συλλόγου Ωλονός, ο κ. Παπαντώνης Βασίλειος, ο κ. Κωστόπουλος Παναγιώτης, ο κ. Συλάϊδος Αλέκος, ο κ. Παναγόπουλος Κώστας και άλλοι φίλοι. Τοιουτοτρόπως καθώς ελέχθη εμείς δεν επιβαρύναμε τον δήμο Αρχαίας Ολυμπίας. Το αυτό συνέβη και κατά την εκδήλωση των παραδοσιακών ψωμιών, το καλοκαίρι του 2011 στο θέατρο Δρούβα.
Όσον αφορά τον σύλλογο «Ωλονός», γρήγορα αντιληφθήκαμε ότι η έδρα του συλλόγου, στο Πνευματικό Κέντρο Δίβρης, ήταν λάθος επιλογή. Για τον λόγο αυτό μετά την εκλογή του διοικητικού συμβουλίου δεν ξανασυνεδριάσαμε εκεί. Όμως είμαστε υποχρεωμένοι να τον ευχαριστήσουμε και πάλι για την άψογη φιλοξενία κατά την εκλογή του διοικητικού μας Συμβουλίου.
Ο πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου Δίβρης κ. Σωτηρόπουλος, μετά την διένεξη που είχε, με μέλος του συλλόγου για την Γιορτή του Γιαννιά, μας έστειλε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα (e-mail), αναφέροντας ότι μας διώχνει από το Πνευματικό Κέντρο Δίβρης. Όμως δεν πειράζει, στον τόπο μaς μια παροιμιώδη φράση αναφέρει: «Μην καβαλικέψεις σε ξένο άλογο, γιατί στην μέση του δρόμου θα σε κατεβάσουν». Εμείς ως σύλλογος Ωλονός, ήδη είχαμε ζητήσει από την δημοτική αρχή της Ολυμπίας, να μας εκχωρήσει κάποια αίθουσα όπου άμεσα αποδέχθηκε το αίτημά μας. Τώρα, πως το διοικητικό συμβούλιο του Πνευματικού Κέντρου Δίβρης, έλαβε μια τέτοια απόφαση, δεν γνωρίζω. Λογικό θα ήταν ο κύριος Σωτηρόπουλος να μας αποστείλει το επίσημο έγγραφο, πότε συνεδρίασε το Δ.Σ. και τον αριθμό της απόφασης. θα μας ήταν πολύ χρήσιμη για το αρχείο μας και δεν θέλουμε να στερηθούμε κάτι που ανήκει στον σύλλογο.
Πέρσι, επιχειρήσαμε να διοργανώσουμε μια γιορτή για το τσίπουρο του Κακοταρίου. Φροντίσαμε πριν ξεκινήσουμε, να ενημερωθούμε από το Τελωνείο, γιά το πόσο τσίπουρο παραγόταν στο Κακοτάρι, στο απόγειο της παραγωγής του την δεκαετία του '70- '80, όπου διαπιστώσαμε ότι ήταν το μόνο χωριό που παρήγαγε το περισσότερο τσίπουρο στην Ηλεία. Προσπαθήσαμε να διοργανώσουμε την ίδια γιορτή και φέτος, αλλά πάλι δεχθήκαμε ανελέητες επιθέσεις από τον ίδιο. Τώρα αν το ονομάσαμε φεστιβάλ και όχι γιορτή, δεν νομίζω ότι υπήρχε λόγος επίθεσης. Ακόμη επειδή προσπαθήσαμε να γνωστοποιήσουμε τα φυσικά, ιστορικά και θρησκευτικά μνημεία του τόπου, πάλι ενοχλήσαμε, (τάχα το Ξύβουνι και η Σπηλιά του Τουρκοπαναγή, ανήκουν στα Τσίπιανα και όχι στο Κακοτάρι). Ας αφήσει ο κύριος Σωτηρόπουλος να τα γνωρίσει ο κόσμος και να μην αποκόπτει την οδό προς την Ορεινή Ηλεία, όσο για τη διευθέτηση του χωροταξικού, νομίζω ότι αυτό δεν ενοχλεί τον επισκέπτη. Ούτε ο κάθε ένας που θα επισκεφτεί τα μνημεία θα πάρει την μετροταινία να μετρήσει τα όρια των χωριών.
Μια ακόμη παρατήρηση, ενώ για την γιορτή του τσίπουρου, είχαμε συνεννοηθεί με σχολεία να επισκεφθούν το χωριό Κακοτάρι και να γνωρίσουν από κοντά πως παράγεται το τσίπουρο, μας κατέκρινε ότι θα έρθουν τα παιδιά να πιουν τσίπουρο για να μεθύσουν, προς Θεού!
Επίσης θέλω να αναφέρω, ότι δεν τα έχουμε με τους Σισίνηδες, παρά μόνο προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τις ιστορικές αλήθειες, τα υπέρ και τα κατά αυτών που διαφέντευαν τότε την Ηλεία. Με αυτά τα έγγραφα που δημοσιεύουμε, προσπαθούμε να συναρμολογήσουμε το παζλ της ιστορίας του τόπου, που μάλλον μας λείπει κατά πολύ. Δεν είμαστε εμείς οι ειδικοί ιστορικοί, που θα αξιολογήσουμε τα γεγονότα, απλά δημοσιεύουμε ότι ανακαλύπτουμε σχετικά με τον τόπο και την ιστορία μας και τις αλήθειες καλό είναι να τις γνωρίζει ο καθένας μας.
Σε πάρα πολλά έγραφα έχουμε ανακαλύψει ατασθαλίες, μικρότητες, δόλους, συκοφαντίες, δολοφονίες και ένα σωρό από περίεργες και σκοτεινές υποθέσεις που ενοχοποιούν αυτή την ιστορική οικογένεια. Εμείς θα συνεχίσουμε να δημοσιεύουμε ότι ανακαλύπτουμε και ας μας κρίνουν οι αναγνώστες μας.
Είμαστε όλοι πατριώτες και πρέπει να δουλέψουμε όσο το δυνατόν καλλίτερα για την περιοχή μας. Ο τόπος δεν χρειάζεται κακοήθη σχόλια και κουτσομπολιά. Ο κάθε αναγνώστης επιθυμεί ν' αποκομίσει κάτι από τα βιβλία, τα περιοδικά, τις εφημερίδες και από τις ιστοσελίδες, νομίζω δεν ενδιαφέρουν κανέναν οι αψιμαχίες και τα ανώνυμα αισχρόλογα του κάθε ανήθικου και κακοήθη ανθρώπου. Εξάλλου σήμερα, τα οικονομικά προβλήματα, έχουν χτυπήσει την πόρτα όλων μας και είναι ανάρμοστο, πλέον να μαλώνουμε για ξένα αμπέλια.
Σας ευχαριστώ πολύ και σας διαβεβαιώνω, ότι δεν θα επανέλθω επί του θέματος για κανένα λόγο.