Εμείς εδώ στην σελίδα (www.antroni.gr) χαιρόμαστε για τα άξια τέκνα του χωριού μας, προβάλλουμε τα έργα τους και ας «έριξαν μαύρη πέτρα πίσω τους…».
Κ. Παπαντωνόπουλος
Η πλατεία του Όκλι είναι μια μικρή Ελλάδα. Υπάρχει αρμονία στις σχέσεις καταστηματαρχών και εργαζομένων και ο κόσμος απολαμβάνει ελληνική φιλοξενία
Γνωρίζω τον κ. Νίκο Μπαντούνα εδώ και πολλά χρόνια. Φανατικός αναγνώστης της εφημερίδας μας, συχνά-πυκνά φωτογραφίες του από διάφορες εκδηλώσεις και με υψηλά πολιτικά ιστάμενα πρόσωπα, γίνονται πρωτοσέλιδα.
Η γενναιοδωρία του επίσης είναι ευρύτατα γνωστή μέσα κι έξω από τον παροικιακό χώρο. Χρόνια τώρα βοηθά οικονομικά ευαγή ιδρύματα της Πολιτείας της Βικτώριας, εθνικοτοπικούς Οργανισμούς, νοσοκομεία, παροικιακά σχολεία, αθλητικά σωματεία, έτσι για ν’ αναφέρουμε μερικά.
Στη συνάντησή μας, προσπαθώ να βάλω σε τάξη τον φάκελο που έχω μπροστά μου με τις αμέτρητες επιστολές που πιστοποιούν την ενεργό του δράση. Χάνομαι. Το παρατηρεί και με καθησυχάζει λέγοντας ότι δεν χρειάζεται. Χαρτιά είναι. Τότε;
Γράφει: ο Κώατας Παπαντωνόπουλος
Tο κουρμπάνι (ή κουρπάνι) είναι ένα πανάρχαιο έθιμο που προέρχεται από την αρχαία ελληνική παράδοση.
Τα πανηγύρια των μοναστηριών συνηθίζονταν να ξεκινούν από την παραμονή της εορτής του Αγίου, με τον καθιερωμένο εσπερινό και στην συνέχεια ακολουθούσε η αγρυπνία. Ανήμερα της εορτής, σύμφωνα με το έθιμο, γινόταν θυσίες ζώων από πιστούς, πλησίον στην εικόνα του Αγίου. Οι άνθρωποι που προσέφεραν ζώα, τα έταζαν στον εκάστοτε Άγιο ή Αγία από την στιγμή που γεννιόντουσαν. Αυτό συνέβαινε ύστερα από κάποιο σοβαρό γεγονός του πιστού, καλής ή κακής στιγμής ή ύστερα από κάποιο όνειρο που τους επηρέασε. Έταζαν επίσης ακόμη και μεγαλωμένα ζώα, τα καλύτερα στο κοπάδι τους. Ανάλογα με τον Άγιο – Αγία που το έταζαν, του έδιναν και το όνομα όπως Αγιωργίτης, Αηδημητρίτης, της Παναγίτσης, Αηγιαννακίτης, Παρασκευηΐτης κ.λπ.
Γραφει: ο Κώστας Παπαντωνόπουλος
Η ανάγκη να γιορτάζεται η Πρωτοχρονιά, έρχεται από τους πρώτους ανθρώπινους πολιτισμούς. Είναι η γιορτή που τιμούν με ενθουσιασμό όλα τα έθνη και οι φυλές του κόσμου τούτου αλλά δεν ξεκινούσε πάντα την πρώτη Γενάρη.
Ιστορία
Παρατηρήθηκε για πρώτη φορά στην αρχαία Βαβυλώνα, γύρω στο 2000 π.Χ. όταν οι Βαβυλώνιοι γιόρταζαν την Πρωτοχρονιά στην Μεσοποταμία κατά την πρώτη Νέα Σελήνη, η οποία ως γνωστόν ξεκίναγε στις 21 Μαρτίου κατά την εαρινή ισημερία.
Οι Βαβυλώνιοι που ήταν γνώστες των ουράνιων σωμάτων, είχαν δημιουργήσει ένα σεληνιακό ημερολόγιο όπου είχαν συνδυάσει τον ερχομό του νέου χρόνου με τον ερχομό της άνοιξης και της αναγέννησης της φύσης.
Η ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΙΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
«Το ταμείον της τηλεφωνικής συγκοινωνίας επεράτωσεν ήδη την τηλεφωνική σύνδεσιν των κοινοτήτων Ανδρωνίου - Κακοταρίου, Κακοταρίου - Κερτίζης, Κερτίζης - Τσιπιάνων και ευρίσκεται ήδη εν τω τελειούσθαι η ορεινή γραμμή Λαμπείας».
Εφημερίδα Πατρίς Πύργου 20.10.1933
Η ΙΣΤΟΡΙΑ
Την αρχή της λειτουργίας του σημερινού τηλεφώνου ανακάλυψε ο Σκωτσέζος φυσικός Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ το 1876
Το 1892 επί πρωθυπουργίας Χαριλάου Τρικούπη ψηφίζεται ο νόμος που καθιερώνει την «Τηλεφωνική συγκοινωνία» με ιδιαίτερη έμφαση στο τηλεφωνικό απόρρητο που κάθε άλλο παρά απόρρητο ήταν στα χωριά μας αλλά και γενικότερα στην χώρα ως σήμερα.
Το 1931 ιδρύεται η ΑΕΤΕ (Ανώνυμη Ελληνική Τηλεφωνική Εταιρεία) με Γερμανικά κεφάλαια.
Γραφει: ο Κώστας Παπαντωνόπουλος
Τα Χριστούγεννα σύμφωνα με το ελληνικό/ορθόδοξο εορτολόγιο, γιορτάζουν αρκετά ελληνικά ονόματα όπως: η Χριστίνα και ο Χρήστος, η Εμμανουέλα και ο Εμμανουήλ, η Χρυσαυγή, η Χρύσα.
Ιατορία
Ειναι γνωστό από την αρχαιότητα ότι, οι μεγαλύτερες από τις γιορτές σε όλες τις χώρες και φυλές του κόσμου, γίνονταν στην εποχή του χειμερινού ηλιοστάσιου, στις 25 του Δεκέμβρη. Ήταν η γιορτή της γέννησης του Ήλιου.
Η ακριβής χρονολόγηση της ζωής του Ιησού είναι άγνωστη αφού οι υπάρχουσες μαρτυρίες που προέρχονται από την Καινή Διαθήκη χαρακτηρίζονται από χρονολογική ασάφεια και επίσης το αφετηριακό 1 μ.Χ. δεν εναρμονίζεται επακριβώς με τα ιστορικά δεδομένα εκείνων των χρόνων.
Το πιο γνωστό σημείο στην προσπάθεια προσέγγισης χρονολογικά της γέννησης του Ιησού, είναι ο θάνατος του Ηρώδη του Μεγάλου. Είναι αυτός που έδωσε την διαταγή να θανατωθούν τα νήπια στη Βηθλεέμ "από διετούς και κατωτέρω".
Επίσης το άστρο της Βηθλεέμ, αν τελικά αφορούσε κάποιο αστρονομικό φαινόμενο, οδηγεί και πάλι στο έτος 747 από κτίσεως Ρώμης ή 7 π.Χ., αφού κατά τον Κέπλερ και άλλους αστρονόμους υπήρξε πράγματι τότε, ένα παρόμοιο ουράνιο φαινόμενο που προκαλείται κατά τη συνάντηση των τριών πλανητών, του Κρόνου, του Δία και της Αφροδίτης.