Καλώς ορίσατε στην αρχαιότερη ιστοσελίδα της Ηλείας, στο Αντρώνι και στην Ορεινή Ηλεία.

Είναι οι κατάφυτες διαδρομές μέσα στις βελανιδιές και στα πλατάνια στο κέντρο της Κάπελης με τις απόκρημνες πλαγιές, τα σκιερά φαράγγια με τις πολλές σπηλιές, τους καταρράκτες, τους νερόμυλους και τις νεροτριβές, με τις δροσερές πηγές και τα καθαρά ποτάμια... Με τα πετρόχτιστα σπίτια, τα νόστιμα φαγητά και το καλό κρασί, τα αρχοντικά γλέντια και τους φιλόξενους κατοίκους.

Frontpage

ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΣΤΟ ΑΝΤΡΩΝΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΖΗ

Άλλο ένα βίντεο από την σειρά  που μας παραχώρησε (πριν χρόνια) ο αγαπητός συμπατριώτης μας Κωνσταντίνος Συλάιδος. 

Το παρόν αναφέρεται σε πανηγύρι στο Αντρώνι με τραγουδιστή τον Γεώργιο Δανίκα (Τζή) από τα Άγναντα (Σινούζι) και την κουμπάρα του την Αντωνία Κωνσταντινοπούλου με το ντέφι, μητέρα του γνωστού τραγουδιστή Ανδρέα Κωνσταντινοπούλου. Τους άλλους μουσικούς δεν τους γνωρίζουμε.

Επειδή από τα τραγούδια του Γιώργη Τζή έχουν διασωθεί ελάχιστα, αφήσαμε το βίντεο να «τρέξει» ολόκληρο χωρίς μοντάζ. Θεωρούμε τον αείμνηστο Τζή έναν από τους καλύτερους τραγουδιστές που πέρασε από τον τόπο μας που σήμερα εάν ζούσε θα ήταν ένας από τους πρώτους στην Ελλάδα στα δημοτικά μας τραγούδια.

Βλέπουμε και εδώ αγαπημένα πρόσωπα όπως ο αείμνηστος  Χρήστος Μπαντούνας (μπάρμπα Πλίθας), ο Γιώργης Συλάϊδος, ο μπάρμπα Σωκράτης και πάρα πολλοί άλλοι.

Όπως γνωρίζουμε στα χωριά μας οι γυναίκες δεν είχαν θέση στα πανηγύρια. Έστεκαν στις γωνίες και στα στενά όπου κρύβονταν.  Ξετρούπωναν μόνον όπως εδώ, προκειμένου να αφήσουν τον οβολό τους στην ορχήστρα την ώρα που χορεύει ο γιός ή o εγγονός.

Κώστας Παπαντωνόπουλος

ΠΑΡΑ ΤΟ "ΜΠΟΪ ΤΟΥ", ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΤΑ ΟΛΥΜΠΙΑ

Να τον χαίρεστε κύριε δήμαρχε και σε ανώτερα αλλά μαζί θα τα πούμε δια ζώσης στα χωριά μας τις ημέρες των εκλογών.

Κανονικά εγώ θα έπρεπε να χαρώ χαρά μεγάλη για την προαγωγή αλλά τα γεγονότα με ξεπερνούν.
Μας πρόκανε τα "ευχάριστα" μαντάτα ένας φίλος, μας έστειλε το μήνυμα του νέου αντιδημάρχου:
Lysandros Panagopoylos 
Αποτελεί τιμή η ανάληψη καθηκόντων Αντιδημάρχου στο Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας. Αποτελεί τιμή και παράλληλα αίσθημα βαριάς ευθύνης, η αρμοδιότητα του ευαίσθητου τομέα της καθαριότητας και της ανακύκλωσης. Ένα από τα γνωρίσματα του σύγχρονου πολιτισμού και της κουλτούρας μας είναι και η διαχείριση των απορριμμάτων μας. 
Δεν μιλάνε "για σχοινί στο σπίτι του κρεμασμένου". Που την βρήκε την κουλτούρα; στα λύματα που έστελνε στο Φαράγγι ή στους κάδους που έχουν δίωξει από το χωριό; Που ήταν η κουλτούρα όταν "μάσαγαν" τα τρόφιμα των άπορων (ΚΕΑ) συγχωριανών από την διανομή ΤΕΒΑ, σύμφωνα με καταγγελία, Αριθ. Πρωτ. 1504 /16.12.2021 αλλά και μαρτυρίες των δικαιούχων.
Τα σκουπίδια είναι χρυσός κυρ δήμαρχε και εκεί θα υπάρξουν και κονόμες αλλά εδώ θα είμαστε...!
Διαβάστε παρακάτω τι δήλωνε ο νεοδιοριστής αντιδήμαρχος όταν ο Σύλλογος "Ωλονός" κατείγγειλε τον πατέρα του που παρανομούσε στο Αντρώνι  (έφτιαχνε τον βόθρο του σε δασικό χώρο). Ήλθε η καταγγελία στον σύλλογο η οποία  προοθήθηκε αμέσως στις αρχές και προς τιμήν τους, αντέδρασαν άμεσα και συνέλαβαν τον παραβάτη πατέρα του αλλά τι περιμάνατε να μας πεί ο αντιδήμαρχος;  "Το μήλο κάτω από την μηλιά θα πέσει" όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός μας. 
Δείτε τι γράφει για τον σύλλογο "Ωλονό και τους ανρώπους του ¨που έχουν βάλει το κεφάλι τους "στον τορβά":

ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΒΟΤΑΝΩΝ ΣΤΟΝ ΕΡΥΜΑΝΘΟ



ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ              Αθήνα 25.06.2021

ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ           Αρ. Πρωτ.: 127

ΕΡΥΜΑΝΘΟΥ - ΦΟΛΟΗΣ O «ΩΛΟΝΟΣ»                

Πολεμιστών 6Α 16452                                                  

Αργυρούπολη Αθήνα                                                    

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.                                               

Θέμα: "ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΒΟΤΑΝΩΝ ΣΤΟΝ ΕΡΥΜΑΝΘΟ"

Ο Σύλλογος Προστασίας της Φύσης και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς Ερυμάνθου Φολόης ο «ΩΛΟΝΟΣ», κάνει γνωστό στους πολίτες και στην πολιτεία ότι, η παράνομη συλλογή αρωματικών φυτών και βοτάνων, έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις σε όλη τη χώρα και σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως στον Ερύμανθο (Ωλονό), όπου αυτές τις ημέρες γίνεται συστηματική επιδρομή, από επαγγελματίες συλλέκτες, που τα προορίζουν για εμπόριο.

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΓΑΜΟΣ "ΤΑ ΙΔΩΜΑΤΑ"

Λαογραφική συλλογή Ηλίας Τουτούνης

«Προξενητάδες ήρθανε από τη Βαβυλώνα, να πάρουνε την Αρετή πολύ μακριά στα ξένα».
Έτσι αναφέρεται για το προξενιό, μια ωραιότατη παραλογή της δημοτικής μούσας, στο γνωστό μας τραγούδι του «ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ».
Σε’ αυτές τις περιπτώσεις οι προξενητάδες, κατά την σύσταση του προξενιού, για να επιτύχει και να πείσουν και τις δύο πλευρές, έβαζαν σε λειτουργία την «γιορτινή τους γλώσσα», όπου σε αυτές τις περιπτώσεις «έσταζε μέλι και γάλα», και άρχιζαν τα παινεσιάρικα και υπερβολικά ψεύτικα λόγια, για να πείσουν όχι μόνον τους άμεσα εμπλεκόμενους, αλλά και τις οικογένειές των. Μετά από τον προξενητή, όταν γινόταν αποδεχτή η πρόταση γνωριμίας απ’ αυτούς που παντρολογιότανε, η επόμενη διαδικασία ήταν να έλθουν σε κάποια επαφή (άνδρας και γυναίκα) για να ιδωθούν. Αυτή η διαδικασία λεγόταν “Ιδώματα” δηλαδή ήταν η πρώτη οπτική γνωριμία και οι πρώτες ανταλλαγές σκέψεων.
Τα ιδώματα ήταν η δεύτερη φάση της διαδικασίας του γάμου, μετά από το “προξενιό” και συνήθως πραγματοποιούνταν στο σπίτι της νύφης, ή αν δεν ήθελαν να δώσουν κάποιο στόχο στους περίοικους και να μην παρελαύνουν οι γαμπροί, όπου δεν θα έμενε τίποτα το κρυφό και το ασχολίαστο. Τοιουτοτρόπως φρόντιζαν να γίνονται σε δημόσιους χώρους, όπως σε εκκλησίες κατά τον εκκλησιασμό, σε γάμους σε πανηγύρια, σε χάνια, σε μύλους, σε γιορτές ή και κάπου αλλού, με κάποιο συνθηματικό, ώστε να καταλάβει ο καθένας από την πλευρά του για το ενδιαφερόμενο πρόσωπο. Για την πρώτη συνάντηση, σ’ αυτούς τους χώρους, το κανόνιζε ο συμπεθεροκόπος και όριζαν ένα τόπο ίσα- ίσα που να ιδωθούν και να πάρουν την πρώτη εικόνα του –της υποψηφίου προς γάμο.

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΙΜΙΩΔΕΙΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΑΜΟ…!

Συλλογή καταγραφή Ηλίας Τουτούνης

-Αγάλι- αγάλι τούμπανα, τι είναι φτωχός ο γάμος.
-Αγκυλώθηκε η νύφη στο ζυμάρι.
-Αγκυλώθηκε η νύφη στου αλευριού την θήκη.
-Ακριβό κουστούμι, φτωχός ο γαμπρός.
-Αλλού βαράνε τα βιολιά κι αλλού κοιτάει η νύφη.
-Αλλού της νύφης τα πιπέρια κι αλλού της πεθεράς.
-Αν δεν βαρέσουν τα όργανα και δεν σφαγεί ο τράγος, δεν το πιστεύει η ορφανή πως είναι δικός της ο γάμος.
-Αν δεν ματώσει το μουνί της νύφης ντουφεκιά δεν πέφτει!
-Αν δεν πλαγιάσει η νύφη ο γάμος δεν δένει.
-Αν έχει η νύφη βήχα; ρωτάτε τους γειτόνους.
-Από γενιά να ’ναι ο γαμπρός, να ’ναι φημισμένος.
-Από την χαρά της η κουνιάδα, είπε την νύφη αγελάδα.
-Ας ξαναγίνω νύφη μωρ’ πεθερά, να ιδείς πως προσκυνάνε.
-Βάσανο της πεθεράς το στόλισμα της νύφης.

Κεντρική Σελίδα

Ο Τόπος μας

Παράδοση

Πολυμέσα

Ιστορία

Αναδημοσιεύσεις

Free Joomla! templates by Engine Templates